marți, 18 octombrie 2011

Occupy Bucharest sau ...

Am postat acum cateva zile un anunt despre un anumit protest, Occupy Bucharest de pe 15 Octombrie. Nu mai are sens sa explic ce si cum, de preferabil sper ca ati prins ideea. Nu, nu e vorba de nici un comunism, marxism, whatever.
Intotdeauna am cochetat cu ideea de a revolutiona, de a schimba lumea. Mi-am dat seama despre asta de cand eram mica si mama avea grija sa imi arate in ce lume traiesc. De la spagi, la politicieni corupti si sisteme defectuase.
Totul s-a accentuat in adolescenta cand, culmea, am devenit pasionata de gatit. Poate ca voi credeti ca nu au nici o legatura, insa Mc Donald's, KFC, si alte lanturi de acest gen vand mancare. Ma rog, un cacat. Am dat peste multe documentare despre companiile anumite mai sus si nu e greu sa realizezi o legatura si sa iti dai seama ca e o problema. O problema mare. De aici au urmat din ce in ce mai multe, apoi curentul Zeitgeist si in final am ajuns in ziua de astazi. Bag in aceasta oala si seriile TV Jamie Oliver - Food Revolution, care sunt niscavaia mai recente. Acolo sa vedeti in ce hal sunt hraniti copiii prin scoli de nici macar nu ai voie sa filmezi ce le da de mancare. Sau cata manarie poa' sa fie intr-o scoala in legatura cu mancarea doar. Dar de altfel, America are probleme serioase, noi inca mai avem pana sa ajungem acolo. Dar nu mult. Sunt ridicate niste probleme destul de importante in acele serii ce au pana la urma legatura si cu aceasta miscare. Doar trebuie schimbat sistemul.

Dupa mica istorisire, am vrut sa sustin aceasta miscare. Si inca o sustin. Asa ca in dimineata de 15 octombrie am pregatit eu frumos in rucsacel sandwich-uri, cafea, apa si energizante ieftine. Vazusem ca majoritatea vor fi tineri, ma gandeam ca o sa fie o mega intalnire, unde vom share-ui chestii si vom sta acolo sa discutam si sa protestam. Bai si am ajuns acolo. Erau mai multi jandarmi decat protestatari. Am trecut pe langa cortul in care se discuta, si m-am asezat pe iarba, in parc la Unirii. M-am intalnit de asemenea cu Astaroth Priestess si ne-am pus pe vorbit, enervat si comentat, ca altceva nu prea aveai ce sa faci. Era protest pasnic aka stati si atat.
Cum discutam noi aprig ca ar fi fost nevoie de o organizare mult mai bun(MULT mai buna ca erau 2-3 grupulete de cate 3-4 persoane raspandite pe iarba si cativa care discutau la un megafon de nici macar nu se auzea langa!), ce mi-a dat ochiul sa vad ... "Simpatizantii" acestui protest aka lumea de spunea ca participa si sunt anti sistem, etc erau cu cafelutele de la Mc Donald's, sticle de Coca Cola, laptic Tnuva si pe deasupra s-a mai trezit sa vina unul si cu o bicicleta de la Raiffaisen. Am crezut ca mor de ras, in acelasi timp, si de plans.
Dom'le, tu vii acolo sa protestezi impotriva corporatiilor! Ce cacat cauti cu cele mai grele nume practic? Bai, nici eu nu sunt sfanta, am lucrat la mega corporatia Electronic Arts, Coca Cola nu prea beau pentru ca eu cred in bere, am baut si eu Tnuva si am cont la Raiffaisen... bai dar totusi. Macar in ziua protestului fa si tu abstractie si nu folosi produsele de acel gen. Incerc cat pot de mult sa traiesc fara sa apelez la produse de la mega corporatii, si incerc sa sustin micii intreprinzatori, dar macar nu am avut rusinea sa apar acolo cu produse de genul. Mi-am facut de acasa sandwich-uri cu zacusca, facuta tot de mine, cafeaua la fel, etc.
Am vegetat pe iarba aia cam 3 ore, m-am dus apoi si am dat cateva gaturi de bere in timp ce mi-au fost mancate sandwich-urile. Ntz Ntz Ntz

Ideea e ca intr-o tara in care ai nevoie de autorizatie ca sa protestezi pasnic... nici nu ai la ce sa te astepti. M-am uitat apoi pe internet sa vad cum a fost in alte tari. Mai mult decat plin! Romanii sunt indiferenti de altfel. Am vazut multe comentarii despre acest protest pe diferite forumuri, facebook, etc incat sa ma scarbeasca din ce in ce mai mult natiunea asta. Ptr majoritatea, aceasta "schimbare globala" a fost doar o adunatura de hipsteri jegosi (si nu neg ca nu am vazut si eu cativa hipsterite de bani gata care au venit asa... ca sa fie "cool"), unii nu au inteles la ce se refera protestul, etc. Nu ma asteptam oricum sa vina multe persoane, insa credeam ca macar alea de veneau sa fie de calitate.

Ce iti e si cu protestele in Romania .... ca pana cand nu darami, dai foc si mai toate lucrurile de acest gen oricum nu te faci auzit. Si nici macar atunci nu ii intereseaza de tine. Te baga in duba baietii si iti dau bataia vietii. Recunosc, nu sunt adepta protestului pasnic. Dar e bun si asta in conditiile de fata.
Guy Fawkes nu a prea avut succes in Romania. Personal, imi doresc mai multa mobilizare, nu pot da vina pe vreme, ca aceste lucruri se intampla zi de zi indiferent de anotimp. Dar neh ... Romanului ii este bine. Eu asta am inteles. Iar tineretul .... are alte preocupari. Sunt distrasi de iPod-uri, moda si alte cacaturi.













3 comentarii:

Coana Preuteasa spunea...

Uite-l si pe Gingiuta in poze :/ What on earth was I doing?

eskarina spunea...

Bravo pt ca gatesti.
ca ecologista furibunda ce ma aflu ,nu pot sa nu ma bucur si ca iti place sa sustii micii intreprinzatori.

A cumpara un obiect fabricat local vandut intr-un magazin mic in loc de un praf-in-ochi de import vandut de o corporatie e un gest care bate corporatiile la fundul gol. Doar se bazeaza pe interesul si banii nostri. Astea sunt adevaratele proteste, alegerile de zi cu zi.

Unknown spunea...

@eskarina: Cat reusesc si eu, ca mass made products by corporations sunt everywhere! Pe langa faptul ca incerc sa reciclez si eu macar ceea ce consum, dar nici macar nu am unde sa le duc...