luni, 3 octombrie 2011

Death

Day 2 - your thoughts on death

English, Romanian, what shall I go with. Gonna start with Romanian on this one!

Viziunea mea asupra mortii - crapi. Exact asta se intampla, crapi si atat. A fost o perioada (mica) in tineretea mea (foarte indepartata mai precis) in care credeam in Rai si Iad. Bineinteles, nu cum erau prezentate in biblie. Creierasul meu adolescentin si razvratit pe societate considera Raiul ca fiind foarte plictisitor, luminos, un loc unde nu se intampla mai nimic. Zero. Un loc unde tot ce putea sa faca sufletul tau era sa se plictiseasca. Iar Iadul... Iadul era locul ala plin de distractie, bauturi, tigari, femei, orgii, satane si din flacarile iadului se auzea rock agresiv. La dracu', bine ca am trecut peste varsta de 11-12 ani cand aveam asemenea tampenii in cap. Mi-as fi dat eu singura una peste fata daca m-as fi cunoscut la varsta aia. 
Apoi a urmat perioada filozofica. In care Iadul si Raiul erau doar niste spatii atemporale, nu mai existau lucruri concrete din punct de vedere material, totul era asa o reverie. Raiul era doar un loc unde sa iti petreci linistit eternitatea, pe cand Iadul te supunea la cele mai groaznice torturi, cele mai adanci frici ale tale. A trecut si perioada asta, mai plauzibila insa la fel de imbecila.

Acuma crapi doar. Mori, simplu si la obiect. Ca da masina peste tine, faci infarct sau se prabuseste blocul peste tine din cauza unui cutremur, este acelasi lucru. Iti traiesti viata cum vrei tu, faci ce vrei, nu se va rasfrange nimic in viata de apoi. Pentru ca cel putin din punctul meu de vedere nu exista. Dupa ce mori, nu te duci nicaieri, nici in mijlocul pamantului, nici pe alta planeta. Faptul ca ai consiinta si sentimente nu iti da dreptul sa inventezi un alt loc, spatiu, doar ca tu sa te simti bine. Asta se cheama "amagire". Dar, pe de alta parte, nu este problema mea ce cred sau in ce cred altii.

Moartea pentru mine este momentul in care se termina tot. Ai avut timp sa faci tot ce iti doresti, dar la un moment dat trebuie sa si platesti pentru asta. Nu este neaparat un raport intre aceste lucruri insa merg pe principiul egalitatii. Nu exista viata fara moarte, bine fara rau, etc. 

Pe de alta parte, conceptul de nemurire exista. Da, poate corpul lui este una cu tarana, dar faptele si lucrurile ce le-ai realizat in viata, te pot face nemuritor. Luam un exemplu destul de mainstream sa zicem, Platon. Eh, faptul ca a trait acum aprox 2500 de ani nu a fost o piedica sa devina nemuritor. A realizat atat de multe lucruri in viata sa, incat inca mai este "viu" printre noi. Luati exemplu orice capodopera de arta, care dainuieste in timp purtand cu sine sentimentele, viziunea si o parte din viata creatorului.

Moartea este doar un deadline. Te-ai nascut cu un scop, incearca sa nu il irosesti pe un job plictisitor si corporatist sau facand cele mai desarte decizii in legatura cu viata ta. Pana la acel deadline, ai timp sa demonstrezi ca poti fi nemuritor, creand sau lasand in urma ta ceva ce urmatoarele generatii vor avea despre ce sa vorbeasca, discute, sau ceva care sa le foloseasca. Din pacate, majoritatea persoanelor sunt atat de afundate in griji incat nu mai au timp sa se gandeasca la asa ceva... Dar deh, trebuie si economia sa mearga si sa iasa banu', altfel am da-o intr-un concept foarte hipiotic sau John Lennon style

Eu nu privesc moartea cu ochi rai. Desigur, am o oarecare reticenta fata de ea (nu frica, reticenta) deoarece stiu ca sunt capabila de multe lucruri. Insa daca maine se intampla sa dea o masina peste mine, asta e, tot ce am facut pana acum m-a facut fericita. Nu am regrete si nici nu o sa mor cu regrete. Stai asa. Eu nu pot sa mor, sunt o divinitate, remember that?

Daca intr-adevar exista viata de dupa moarte, cu siguranta nu va fi asa cum a fost descris in nenumarate filme, carti, etc. Creierul uman este capabil de multe lucruri, inclusiv de halucinatiile pe care le debiteaza cei ce spun ca au vazut maini si lumini stralucitoare in moarte clinica. Si desi sunt convinsa ca moartea pune capat la tot, un concept ce mi se pare interesant si merita aprofundat este reincarnarea ce pentru mine cel putin, nu va iesi niciodata din discutie. 

Cu siguranta fiecare are parerea sa despre moarte. Altii cred ca vor ajunge pe alta planeta, altii in Rai sau Iad, alti ca vor ramane captivi pe Pamant si vor bantui lumea. Dar toti au din pacate un numitor comun: moartea fizica. So, indulge yourself in this life, he he he.

 

Niciun comentariu: